Сучасний урок

Тема уроку: Поняття про моду, стиль. Урахування модних тенденцій у процесі проектування виробів. Використання в побуті зв’язаних спицями виробів
Мета: ознайомлення учнів з поняттями моди та стилю; оволодіння вміннями враховувати
модні тенденції в процесі проектування; розвиток наочно-образного мислення та просторової уяви учнів; виховання дружелюбності та поваги дітей одне до одного; формування знань про роботу дизайнера одягу.
Завдання для учнів:
  • • уміти характеризувати поняття мода та стиль ;
  • • складати план роботи з виготовлення виробу;
  • • здійснювати пошук в інформаційних джерелах виробів, в’язаних спицями;
  • • аналізувати об’єкти-аналоги та визначати виріб для виготовлення;
  • • розробляти ескізний рисунок виробу.
Методи: гра Умовні позначення , бесіда з поясненням, демонстрація, практична робота, спостереження, інструктування, презентація до уроку, вправа закінчи речення.
Наочні посібники, ТЗН і додатковий матеріал: саморобні картки умовних позначень для в’язання спицями, різноманітні вироби, вив’язані спицями (для оформлення виставки), аркуші паперу формату А3, маркери, журнали, енциклопедії, книги з в’язання спицями.
Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво.
Тип заняття: комбіноване.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання, перевірка присутніх та готовності учнів і майстерні до заняття.
Створення позитивного емоційного настрою учнів.
ІІ. Актуалізація життєвого досвіду учнів
Щоб здивуватися, потрібна мить,
а щоб зробити дивовижну річ,
потрібні роки терпіння
і наполегливої праці
Д. Гельвецій
Вправа « Незакінчене речення »
Вчитель пропонує дітям речення, а вони його закінчують.
  • Один із видів декоративно-прикладного мистецтва – це …  (в’язання)
  • Для в’язання виробів використовують дерев’яні, металеві, пластмасові, кістяні…  (спиці)
  • Нитки, змотані у формі кулі – це…(клубок)
  • Діаметр спиці в міліметрах – це її…  (номер)
Вправа «Знайди слово» (слайд 3)
Гра «Умовні позначення»
Учитель пропонує учням узяти участь у грі, об’єднавшись для цього у команди по три учні в кожній. Гру починають із жеребкування. Кожна команда має однакову кількість карток і шикується одна навпроти іншої. За командою вчителя учень першої команди піднімає картку, суперники повинні протягом 5 с назвати умовне позначення певного елемента в’язання. Потім у гру вступає учень з другої команди, який стоїть навпроти першого гравця, і т. д. Перемагає команда, що має у своєму активі найбільшу кількість правильних відповідей. Учителю необхідно наперед підготувати картки: на цупкому картоні розміром 15 × 15 см намалювати умовні позначення, що вивчалися впродовж попередніх занять. (додаток)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
У ч и т е л ь. Одяг по праву вважається постійним супутником людини. (Проводить з учнями бесіду про значення одягу в житті людини.) Але він не завжди був таким, яким ми бачимо його сьогодні. Тому впродовж цього заняття ми з вами спробуємо розібратися
з поняттями «мода» та «стиль», з’ясувати сучасні тенденції у світі в’язаних виробів, а також дослідити можливості їх використання в побуті. Отже, тема нашого заняття —  « Поняття про моду, стиль.»
Вашій увазі,діти, у майстерні пропонується виставка в’язаних виробів. (Акцентує увагу на виробах, проводить бесіду з класом.)
IV. Повідомлення теоретичного матеріалу
Вступне слово вчителя:
- Ви ніколи не замислювалися питанням: чим привернув вас новий знайомий або знайома? (Спочатку людина повинна сподобатися зовні.)
Абсолютно вірно. Розум, доброта, чуйність - все це ви дізнаєтесь потім. А поки ... Стиль і виразність одягу, зі смаком вибрані матеріали, силует, а головне, все підпорядковано часу, місця і фігурі. У Вас виникло бажання ближче познайомитися з цією людиною.
Для прикладу давайте уявимо собі наступну ситуацію: кудлата дівчина в подертих джинсах, в пляжних туфлях з жуйкою в роті прийшла влаштовуватися на роботу. Начальник міркує приблизно так: "Неохайна легковажна" дівчина ". Навряд чи вона зможе серйозно працювати. Ні, таких нам не треба ... ". А дівчина і не підозрює, чому їй відмовили.
Який висновок ми можемо зробити, аналізуючи ці два приклади? (Діти кажуть про зовнішній вигляд, про перше враження, про акуратність і т.д.)
Правильно. Для встановлення контакту при спілкуванні перше враження, зорове сприйняття є дуже важливими. Адже це "проводжають по уму, а зустрічають по одягу". По одягу, манер, позі, жестах складається позитивне враження про людину, часто несвідомо, формуються симпатії або антипатії. Погано одягнені, неохайні люди завжди викликають почуття досади, незручності, з ними не хочеться спілкуватися.
Ми носимо одяг, а не він нас!
І тому одяг - це в першу чергу спосіб вираження себе і свого внутрішнього світовідчуття. Таким чином, культура одягу становить важливу частину культури людини. Щоб одяг прикрашала вас, слід оволодіти мистецтвом одягатися зі смаком. Про це ми і поговоримо на сьогоднішньому уроці.
В'язана одяг - це просто ще один шлях самовираження. В Україні так повелося, що жінки дуже любили в'язання і прикрашали їм не тільки одяг, але і своє житло. Споконвічне прагнення людини до краси перетворило в'язання на справжнє мистецтво. Воно постійно розвивається, збагачуючись новими ідеями, формами, візерунками, композиційними прийомами, сучасними матеріалами тощо. Ось і ми з вами сьогодні спробуємо продовжити ці традиції. В'язані вироби знову увійшли в моду.
Що таке мода?  Одні скажуть: "Мода це марна примха, захоплення нероб". Для інших мода це професія, щоденна творча робота. Треті скажуть, що дане питання не дуже простий, і в двох словах на нього не відповіси.
Проблемне питання
Якщо згадати історію розвитку одягу, можна побачити, що він увесь час змінювався. Як ви вважаєте, це пов’язано лише з модою? А які ще фактори впливають на розвиток одягу? (Орієнтовна відповідь учнів: умови, в яких живуть люди, сімейний та майновий стан, релігійні погляди та ін.)
Що ж таке мода?
Мода (від лат. тоdиs — «міра», «спосіб», «спосіб дії») — це нетривале панування тих чи інших смаків. Кожна людина сприймає моду по-своєму, вибираючи те, що відповідає її переконанням, характеру, вихованню, поняттю культури. Можна визнавати або не визнавати моду, заперечувати чи захоплюватися нею, але не можна бути поза модою. Одяг — предмет першої необхідності,він невід’ємний від певного середовища суспільства. Це частина культурної спадщини країни, епохи. Поповнюючи свій гардероб,не слід керуватися віяннями моди без урахування віку, статури,роду занять.
Завжди слід пам’ятати, що речі не повинні ставати сенсом життя, тому не варто спрямовувати всі свої помисли й зусилля на гонитву за черговою фірмовою або особливо модною річчю.
Сучасна мода пропонує таке різноманіття стилів, силуетів і форм, які здатні задовольнити найвибагливіші смаки. Друге поняття, яке нам необхідно з’ясувати,— це стиль (відгрецьк. stylus — «паличка») — у стародавні й середні віки загострений стрижень для писання на воскових дощечках або бересті.
Стиль — це індивідуальна манера, своєрідні, неповторні особливості творчості. Традиційними вважають такі стилі: класичний, спортивний, романтичний та фольклорний.
Урахування модних тенденцій у процесі проектування виробів
Для сучасної підліткової моди характерні вироби у стилі « мілітарі », з відповідними видами оздоблення (клапани, пряжки, кнопки, кишені, погони) і тканин. (додаток)  Стиль «диско» передбачає використання великих і блискучих видів фурнітури (стрази, намиста, пряжки з камінням), тканин з люрексом, пайєтками, блискітками (див. додаток ).
Упродовж тривалого часу невід’ємною частиною гардеробу сучасної жінки є трикотажні вироби. Адже трикотаж має чудові гігієнічні властивості, такі, як гігроскопічність і теплопровідність. Він не мнеться, здатний витримувати тривале використання, не змінюючи свого зовнішнього вигляду. Враховуючи ці особливості, стає зрозумілим, чому трикотажний одяг такий популярний. Мода в трикотажі розвивається з урахуванням загальних тенденцій моди в одязі, становить наразі самостійний розділ мистецтва моделювання і не настільки часто змінюється, як одяг у цілому. Вона більш стабільна, більш гнучка. Нова мода логічно виходить з попередньої, розвиває та доповнює вже наявні форми, деталі, лінії, зберігає найбільш цікаві. Головні ознаки сучасної моди в трикотажі — це елегантна простота та зручність, краса й утилітарність(що в перекладі з французької означає «практичність»).
Використання в побуті зв’язаних спицями виробів
Сучасні ринкові відносини відкривають нові можливості для самореалізації жінок. Малий бізнес в Україні стає дедалі більш переважно жіночою справою. Жінка, уміючи в’язати, може залишатися вдома, в колі сім’ї, заробляти додаткові гроші, мати задоволення від своєї праці. Недарма кажуть, що жінка по своїй суті художниця, вона скрізь і всюди намагається внести красу…
Деяким учням учитель заздалегідь дає випереджальне завдання для пошуку інформації та підготовки невеличкої доповіді про професію дизайнера. Орієнтовна доповідь може бути такою:
Дизайнер одягу — це творча професія. Дизайнер повинен мати власний стиль та почуття міри, розвинений художній смак. Створення нових моделей одягу передбачає вивчення історії моди, тенденцій і напрямів розвитку суспільства в цілому.
Професійний дизайнер не боїться відступати від канонів моди. Він шукає нові цікаві напрями в ній і створює зразки одягу, що відбивають стиль сучасного життя.
Розпочинаючи створення нової моделі, дизайнер робить велику кількість ескізів як самої моделі, так і кожної її деталі. Потім він вивчає властивості обраної тканини, добирає кольори, оздоблення, додаткові аксесуари, використовуючи сучасні матеріали й фурнітуру.
Під час цієї роботи композиційне рішення моделі може неодноразово змінюватися, але при цьому обов’язково відбувається розвиток початкової ідеї. Дизайнер має пам’ятати про головний закон композиції одягу — закон гармонії між формою і призначенням,поєднання окремих елементів, оздоблювальних деталей.
Проведення хвилинки відпочинку (руханки)
Час настав нам, любі діти,
Від заняття відпочити,
Тож прошу усіх піднятись
І зі мною розім’ятись!
Покрокуємо ми полем,
Де картопельку про полем,
Потім підемо ми гаєм,
Квіточок там назбираємо,
Далі підемо до річки,
Щоб умити свої личка.
Все ми встигли, все зробили
І за парти знову сіли.
V. Практична робота
Вправа «так» - «ні».
Учні перед уроком отримали карточки двох кольорів (червоного і зеленого)
Учитель зачитує правила безпечної поведінки та санітарно-гігієнічні вимоги під час в’язання спицями, а учні відповідають підняттям тої чи іншої картки.
Диктант
Так +, ні –
1.      В'язати треба: лежачи….(-), стоячи…..(-), сидячи…..(+)?
2.      Світло на виріб має падати: зліва…..(+), справа….(-) ?
3.      Перерву в роботі робити не обов’язково…(-)
4.      Спиці носити в сумці лише у горизонтальному положенні? (+)
5.      Перед в’язанням вимити руки….(+)
6.      Спиці використовують для ігор…(-)
7.      Ножиці передавати тримаючи їх за розімкнене лезо….(-)
8.      Під час в’язання не слід сидіти близько один біля одного…..(+)
9.      Пряжу слід підбирати до спиць…. (-)
10.    У процесі в’язання не нахилятись близько до спиць…(+)
11.    Виріб можна в'язати будь якими спицями….(-)
Попередньо ми поділимося на три творчі групи. Кожна група вибере керівника. Керівник організовує роботу всередині групи.
Завдання:
1. Визначити стиль одягу по запропонованим фотографій.
2. Визначити стиль одягу членів команди-суперника.
3. Розгадати кросворд.
4. Розробити рекламу запропонованого в’язаному виробу.
Учитель.
- Бажаю  Вам успіху! Можете розпочати роботу. Якщо щось не зрозуміло , звертайтеся за допомогою.
Під час практичної роботи звучить музика класична музика.
Бригадири повідомляють про готовність бригад.
Бригади звітують про виконану роботу.
Підводиться підсумок роботи.
VI. Підбиття підсумків заняття
У ч и т е л ь. Створення ескізів виробу — це творчий і захоплюючий процес. Зовсім не обов’язково бути видатним дизайнером, щоб виготовляти гарні сучасні речі. Потрібно лишень навчитися використовувати відповідні текстильні й оздоблювальні матеріали, фурнітуру, комбінуючи їх лише притаманним вам способом. Стежте за новинками в журналах мод, за інформацією про текстильні матеріали, фасони й оздоблення і творіть свою моду!Учитель дякує учням за плідну спільну роботу на занятті; повідомляє оцінки результатів їх групової та індивідуальної праці; виставляє їх у класний журнал і щоденники учнів; повідомляє тему наступного заняття й дає завдання учням до його підготовки.
Домашнє завдання
1. Підготувати спиці та пряжу.
2. Провести маркетингове міні-дослідження (на вибір — серед учнів школи, учителів, батьків або інших осіб) з приводу доцільності виготовлення обраного виробу та його практичного застосування.
3. Підготувати доповідь (за бажанням окремих учнів) про використання народних традицій у в’язанні










                                                                                                                   


                                                                                                                    Додатоки
                          



        




              


                           



Стилі одягу.



            



Стиль диско

Стиль мілібарі.













Немає коментарів:

Дописати коментар